Ann

Å ann. Kära Ann. Du har hållt min blogg så tappert uppdaterad så gott du kunnat genom att ge mig fina kommentarer. När det egentligen borde ha varit jag. Shame on me. SHAME! Men jag antar att du helt enkelt är en flitigare person än vad jag är. Ja. Det är nog så.
Och bara för det så måste jag uppdatera min blogg, ja, just för att du ska inse att dina kommentarer gav mig känslan av att det borde göras. Men nu gör jag det inte för min egen bloggs skull, eller min egen skull, utan för DIN skull. Skull? Är det äns ett ord? Låter helsjukt om man upprepar det. skullskullskullskullskull skull! Prova ska du se!!

Jaharu minsann. Jag läste igenom dina kommentarer, jag log faktiskt lite grann. När jag läste, då kände jag att allt var bara så.. Ann! Du är en vän så sann! Jag blev helt tagen, tårarna bara rann. Haha, nej, det där var ett skämt som jag i min knasiga hjärna fann. JAG KÄNNER MIG SOM EN TYRANN!

Det är alldeles för lustigt hur mycket man kan rimma på ditt namn. Tur att jag inte heter Ann. Då hade jag skämtat om mitt eget namn, och det hade nog många uppfattat som konstigt ocg något egoistiskt. Vad kan man komma på som rimmar på mitt namn då? Jo, Desirée och diarée! Och hur kul är det? Det är faktiskt förnedrande!

Men men. Som tur är finns det inte så många människor mer än jag som uppskattar dessa ordvitsar. Eller de tycker inte att det är tillräckligt roligt för att själva öppna munnen och hoppas på att få god respons så som skratt eller "sympatiskratt" (Du vet vad jag menar). Men vad bryr jag mig om det egentligen? Klart jag alltid vill att folk ska tycka mina ordvitsar är roliga, men liksom, jag tänker inte så mycket innan jag säger dem. Jag bara rabblar upp det som i mitt huvud låter så skäätans roligt, alltid beredd på att få höra något som "Det där var inte roligt". Men ibland, IBLAND, får man respons som "Hah, det där var faktiskt lite roligt! Då förgylls Desirées dag.

Just nu sitter jag på mattan i mitt rum och fryyyyser. Ja, det är ju så kallt i mitt hus. Inget varmvatten finns det heller, men ikväll ska jag ändå försöka tvätta mitt hår. Det behövs. Det behövs göras nu! Nu för tiden måste man ju tänka på att gå i säng tidigt, för skolan har ju dragit igång igen. Jajemenn.... Och jag vill ju gärna inte ha blött hår när jag ligger i sängen och försöker sova. Obehag........ Nu avrundar väll jag lite grann då..
och föressten.
GOTT NYTT ÅR PÅ DIG MED!

Kommentarer
Postat av: ANN

AAAAHHH! DESIRÈE, jag känner mig HEDRAD, och lite smickrad. Tänk att någon skulle skriva ett inlägg till mig! Mwih! <3 bahahahaha.

2011-01-12 @ 18:31:57
URL: http://workingwithwords.blogg.se/
Postat av: Ann

Rimmen är awesome. Fast det där med tyrann väcker lite dåliga minnen. Daniel och Fredrik brukade skämta när vi spelade spel: "Det är din tyrann". Fattar du? det låter lite som "din tur ann", vilket dom tyckte var hysteriskt kul.

nåväl!

2011-01-12 @ 18:33:21
URL: http://workingwithwords.blogg.se/
Postat av: Dess

Haha, det ÄR hysteriskt kul ju!

2011-01-13 @ 14:10:11
Postat av: Ann

Tsssssss ;) haha, lite kul kanske.

2011-01-14 @ 18:16:15
URL: http://workingwithwords.blogg.se/
Postat av: alice

ÄNTLIGEN UPPDATERING!! :D:D:D:D

2011-01-16 @ 16:08:57
URL: http://mymindlikeanocean.blogg.se/
Postat av: Ann

Jahaja Desirée... nu blir jag lite besviken. tänkte att du åtminstone skulle bättra dig Liiiiiite med uppdateringen.. men näej.. hmm.

2011-03-28 @ 21:29:07
URL: http://workingwithwords.blogg.se/
Postat av: Ann

Nu blir jag besviken. då får man väl börja igen då... suck. jag trodde du hade lärt dig.



Randomness has somewhat disparate meanings as used in several different fields. It also has common meanings which may have loose connections with some of those more definite meanings. The Oxford English Dictionary defines "random" thus:



Having no definite aim or purpose; not sent or guided in a particular direction; made, done, occurring, etc., without method or conscious choice; haphazard.



Closely connected, therefore, with the concepts of chance, probability, and information entropy, randomness implies a lack of predictability. Randomness is a concept of non-order or non-coherence in a sequence of symbols or steps, such that there is no intelligible pattern or combination.



The fields of mathematics, probability, and statistics use formal definitions of randomness. In mathematics, a random variable is a way to assign a value to each possible outcome of an event. In probability and statistics, a random process is a repeating process whose outcomes follow no describable deterministic pattern, but follow a probability distribution, such that the relative probability of the occurrence of each outcome can be approximated or calculated. For example, the rolling of a fair six-sided die in neutral conditions may be said to produce random results, because one cannot know, before a roll, what number will show up. However, the probability of rolling any one of the six rollable numbers can be calculated.



The term is often used in statistics to signify well-defined statistical properties, such as a lack of bias or correlation. Monte Carlo Methods, which rely on random input, are important techniques in science, as, for instance, in computational science. Random selection is an official method to resolve tied elections in some jurisdictions and is even an ancient method of divination, as in tarot, the I Ching, and bibliomancy. Its use in politics is very old, as office holders in Ancient Athens were chosen by lot, there being no voting.



Hoppas du har lärt dig något om randomness nu då, eftersom du inte lärt dig att uppdatera än. suck.

Ann

2011-04-04 @ 20:12:57
Postat av: Ann

Jadu, här har man icke lärt sig av sina misstag, nejminsann. DÅLIGT DESIRÉE! JAG FÖRVÄNTAR MIG UPPDATERING EFTER ETT SÅDANT HÄR INLÄGG!!!!

2011-04-18 @ 22:05:23
URL: http://workingwithwords.blogg.se/
Postat av: Nic Schröder (a.k.a Kycklingen)

Neej, suck. suck och åter suuuuuck!



Desirée. jag trodde åtminstone att du skulle vara lite smartare än att låta bli och uppdatera efter att jag behållit din blogg levande med fina kommentarer, då förstår du väl att det kommer fler!



Om en månad, när jag kommer hem, då förväntar jag minsanne mig att du har blivit lite bättre på uppdatering. It's an order!



om jag ändå är igång kan jag väl göra en kort life update:

Just nu lyssnar jag på gammal kär barndomsmusik (check out my playlist on spotify!), för tillfället make Believe med toto. Awesomeness! Det är sjukt sorligt, toto kommer till göteborg i sommar när jag är på konfa, och min familj ska gå, men jag kan ju inte :( suck igen! Jag menar, dom dör snart! detta är deras sista turné! Jag blir galeeeen!! oh well...



Har redigerat en hel drös bilder idag-pust! jobbigt faktiskt. men kul på samma gång!



Nåväl, det är väl läge att avrunda.

Ta dig i brasan, med vänlig hälsning

Nic Scröder.



whaaaaaaaaaat???



kluckkluck

2011-06-06 @ 19:24:12
URL: http://workingwithwords.blogg.se/
Postat av: Nic Schröder (a.k.a tyrANN)

TJABBA TJENA HAllÅEEEEEE!!!



NU ÄR DET SOMMARLOV !!!!!!!!!!!!!!! FATTA VAD UNDERBART!!!!!!!!

Första kvällen på sommarlovet spenderades med att se på King's Speech. GRYM film säger jag bara. SE DEN!!!! dunderbra skådespelare. mmmmwaaah!!



Förövrigt sticker jag på konfaläger om en vecka och två dagar. ååååååååh det kommer bli dunderkul, men samtidigt är det lite läskigt; jag känner ju knappt någon!! oh well, jag lär ju känna folk.



VI MÅSTE TRÄFFAS!

måste avrunda här. Ska se en till film. Tjoho! SKriver en till gång innan jag sticker på konfa, så du vet.... men du kommer inte veta...



Ta dig i brasan, med vänlig hälsning

Nic Schröder.



mmmmmm i'm excited!!!

2011-06-10 @ 22:15:20
URL: http://workingwithwords.blogg.se/
Postat av: Ann

men duuueeeeeeeee...

nu äre såhäre dåe. Atte, jag åker jue iväg snart jue. om två dagar bara, jue. TAKE CARE juee, före vi hinner juue inte ses innan. Det är juee ganska sorgligt egentligen. JAJA.



TAKE CARE!!!!!!!!

2011-06-17 @ 21:05:31
URL: http://workingwithwords.blogg.se/
Postat av: Ann

ALLTSÅ LOL DETTA ÄR JU BARA... HAHAHA

2011-09-26 @ 22:09:33
URL: http://workingwithwords.blogg.se/
Postat av: Ann

WHAT IS WRONG WITH YOU?!?!?!?!??!



GAAAAAAAAAAAAAAAAASH



god jul!

är vad jag skulle ha sagt om jag inte var redigt besviken på att du inte uppdaterarrrr.

2011-12-11 @ 17:42:57
URL: http://tildann.blogg.se/
Postat av: Ann

ALLTSÅ JAG DÖR.

Här sitter jag en vanlig söndagkväll och chattar lite med dig på fb. Vi har det lite småroligt och pratar om hur du verkligen borde se star wars snart. för det blev ju aldrig av senast. Jag tänker lite på hur vacker du är när jag ser din profilbild på fejjan och jag tänker på dig när du sitter vid din dator där borta (pekar ut genom fönstret mot ditt hus). Börjar "processa" lite minnen du och jag haft (om jag nu får använda ett sådant svengelskt uttryck) och jag tänker på alla gånger då vi brustit ut i skratt åt de minsta småsaker.

Nåväl, jag sitter helt enkelt och tänker på dig en anving (fattaru.. anving.. inte aning.. haha det är kul!); så plötsligt dyker en vild tanke upp i mitt huvud:

undra om Dessanpessan uppdaterat sin blogg !!!

Trots mitt bultande hjärta och mina darrande fingrar slår jag hastigt in den bloggadress jag kan lika väl som fräknarna på min egen spetsiga näsa:

http://kallamigdessy.blogg.se

Medan sidan laddar (vilket inte tar lång tid alls vill jag bara försäkra dig om)hinner mina förhoppningar stiga till skyarna och förväntansfulla tankar går igenom mitt tankesystem, som till exempel "Tänk om hon faktiskt uppdaterat?" men även hemska tankar såsom "tänk om hon tagit bort bloggen?", eller ännu värre: "tänk om hon inte har uppdaterat..?"

Med en axelryckning försöker jag skaka bort alla såna tankar och istället börjar adrenalinet pumpa när jag ser hur din fagra blogg uppenbarar sig på datorskärmen.

Men det som väntar är endast besvikelse.

ingen uppdatering.

Min värld rämnar.

På nästan ett och ett halvt år har du inte uppdaterat.

Ingen sketen uppdatering.



Jag har försökt hålla bloggen vid liv och detta är tacket jag får? Jag är djupt besviken. Djupt.

Jag kommer inte ens bry mig om att skriva vårt episka citat från Chad Dylan Cooper.

För mitt hjärta är brustet. Och det kommer ta tid att läka.



THE END



TO BE CONTINUED



Vänta, say whaaaaaaat?

2012-07-15 @ 22:52:00
URL: http://tildann.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0